Sunday, June 3, 2012

cinta dalam hati 1



                                                          depan KLCC..

jarum jam menunjukkan tepat pukul 3 petang . tetapi mata hidung dia pon aku tak nampak . amir memang selalu macam ni . selalu tak menepati masa . asyik aku jah yang nak kena tunggu dia . payah betul mamat sorang ni .tiba tiba  . . . "qissssss !" aku dengar suara dia panggil nama aku . aku menoleh ke belakang tetapi hanya bayang pokok jah yang kelihatan .  "qissssss !" kali ni lebih kuat . aku menoleh dengan perasaan yang geram bercampur takut . mamat ni nak main main dengan aku ke apa ! "mir ,jangan main main mir ." sekaliiiii "BAHHHHH ! hahahahaha , takut ke qis ." dia dengan muka tak bersalah ,dengan tayang gigi kerang busuk dia  gelak gelakkan aku .aku pon mula buat buat terkejut dan aku pura pura jatuh dan buat tak sedarkan diri . biar dia tahu bukan dia sorang jah yang pandai kenakan orang . ini Aina Balqisyah la. "ekkkk ! qisss ape ni qisss ,kau ada sakit jantung kah qiss atau kau ada darah tinggi sampai pengsan pengsan ni ? alamak qis kau tak gentle lah ,baru terperanjat kan sikit dah pengsan ! " amir still bergurau dengan aku . tapi aku buat buat tak sedarkan diri . sampai satu tahap dia cuak gila . " qisss , weyh bangun la wey , aku minta maaf aku tak sengaja wey buat kau macam tu , mana aku tau kau ni ada penyakit lemah semangat ."  amir mula ketakutan . "wey qis bangun la qis . tolong la qis , adehh ." apabila amir ingin mengangkat aku , aku dengan segera buka mata aku and cakap "hye sayang !. " aku tergelak gelak tengok muka gelabah dia . padan muka siapa suruh buat aku dulu kan dah kena .

amir mula tarik muncung itik dia . kalau boleh ukur ikut pembaris ni mau 6cm panjangnya ni . amir amir mengalahkan perempuan . " qis ,kau jangan main main macam tadi boleh tak , aku takut kalau betul betul macam mana ? aku dah mula fikir buruk buruk tadi kau tak ! kau jangan main main macam ni lagi ! next time kau buat , kau tau lah nasib kau !" amir membebel kat aku . "alaaa , amir aku main main ja laa , sorry k . aku tau kau sayang aku kan ? kan amir kan ? alololor ." aku sengaja buat gedik gedik macam tu biar amir cair . jahat aku ni . merah muka amir tengok aku buat macam tu . comel jah aku tengok dia . amir amir . "qis ,jum pergi midvalley jum ,aku belanja kau makan and movie . nak ? " "haiyoo amir rezeki mana boleh tolak ,jarang jarang aku dapat rasa kau belanja ni ." aku tersengih sengih macam kerang busuk . "dah lah kau ,jangan nak menggedik kat sini , jum !" amir tarik tangan aku .

                                                                     dalam kereta ...

"amir , kau ingat tak macam mana kita mula mula kenal dulu ?"  "kau tanya soalan apa ni ? apesal pula aku tak ingat " "haha lawak kan wey cara kita kenal , mula mula dulu kau jual mahal bila aku nak kawan dengan kau , yelah apelah standart kawan dengan minah rock macam aku , kau kan jambu hahaha !" aku sengaja kenekan amir . " wey qis kau kang balik jalan kaki kang , agak agak sikit , aku ni muka ja jambu tapi kalau lawan dengan the rock belum tentu dia menang tau !" amir bercakap dengan nada yang agak kepoyoaan. "mir please la ! jangan nak perasan sangat boleh tak ! dah lah aku lupa ni !" "lupa ape pulak qis ?" "lupa lah nak bawak !" "bawak apenya qis ? " bawak baldi nak muntah ! HAHAHA !" "minah ni memang nak kene tau tak !" amir sekeh kepala aku . tangan dia dah lah besar macam incredible hulk , perit jugak lah . "kau ape ni mir pukul perempuan ! kau tau tak dayus lelaki yang pukul perempuan ni !" "hahaha padan muka kau ,kenekan aku lagi , aku bukan pukul kau ,aku mengajar kau ja ni , tu baru sikit tu qis baru mukadimah ." "banyak lah kau punya mukadimah ,jangan sampai aku bukak silat cekak aku !" "mane qis ? aku tak nampak pon ?" "nampak apenya pulak ?" lah cekak kau lah ? kata nak bukak silat cekak kenalah ade cekak ?" "kau nak kene ke mir ?" "hahaha kau pakai tudung macam mana nak pakai cekak qis ,kau ni macam macam lah qis !"  amir ketawa terbahak bahak tengok muka aku yang merah sebab menahan marah . amir bab kenekan aku balik memang nombor 1 . "weyh mir, boleh cepat tak ! kang aku bawak kang kau marah !" amir tak suka aku bawak kereta , dia kata aku bawak kereta laju gila , aku tak tahu mana lajunya aku bawak . tau lah dia bawak macam kura kura , punya lah lambat . amir amir .

                                                                   midvalley ..

masuk masuk midvalley pergi beli tiket dulu cerita journey . pukul 6 start . ade masa lagi 1 jam . so aku tarik amir pergi makan . perut aku dah lapar sangat dah ni . amir bawak pergi pizza hut . aku oder spaghetti , amir oder hawaii chicken . kitaorang share share ja makanan takut tak abis karang . amir makan macam orang 10 bulan tak makan . "mir ,kau tak makan ke kat rumah ?" "makan . asal ?" "takdalah ,aku tengok kau makan macam orang yang kelaparan sangat ni ." "hahaha aku pandang muka kau jah terus aku lapar balik ,kau lah yang buat aku lapar ni ." "weyy apesal pulak ,aku rase aku tak boleh menarik semua makanan kau keluar pun kot . haha hampes lah kau mir " "kalau hari hari aku jumpa kau qis sure aku gemuk kot , hilang lah kehenseman aku !"  "cehh ! hensem lah sangat " "Weyh hensem ape ! kalau tak takkan kau suka kat aku kan kan ?" "hahaha lawak la tu , yelah amir kau adalah mamat yang paling hensem yang pernah aku jumpa ,hensem dengan kata kata  haha ." "takpe qis janji hensem qis ." amir kenyit mata and sambung makan . amir ni kadang kadang perangai dia tak dijangka walaupun aku kenal dia sejak sekolah menengah lagi . dah dekat 6 tahun rasanya .aku suka dia seriously , aku suka dia the way he are :) im not looking at his appearance . 

                                                     journey dalam cinema :)

amir memang bengang gila dengan aku sebab aku selalu kacau dia tengok movie tu . time ada satu part yang helicop mau jatuh tu aku cakap kat amir ,jangan sedih dorang takkan mati pun . kalau dorang mati mesti cerita dia abis . saja kenekan amir .sebab dia tengok macam nak tembus skrin tu . lawak betul amir ni ."qissss ! just shut up boleh tak ! kang aku hantar kau keluar kang tau lah !" amir marah gila kat aku . aku macam tersentap lah kan . sejak bila amir jadi emo ni . "okay mir , sorry ." soo aku just diam and tengok ja .walaupun mulut aku nak bercakap tapi aku buat buat diam ja . aku sentap dengan amir lagi ni . sebab movie tu dia marah aku .bila movie dah habis . kitaorang keluar jalan jalan . amir pandang aku pelik ja . "qis kau kenape? diam ja ? tadi dalam movie bukan main mulut kau macam bertih jagung tak reti diam ,ni diam pulak dah ,something wrong dear ?" aku diam ja dan terus jalan . tinggalkan amir sorang sorang . padan lah muka . dia nak aku diam sangat kan . okay aku takkan bersuara dah . amir macam blur kat belakang . "qissss ! kau kenapa kot ! aku buat salah ke qisss ? jangan lah diam macam ni ." amir kejar aku dan berdiri kat depan aku. aku ambil kertas dan pen . aku tulis "kau nak aku diam kan ! kan aku tengah diam ni !" "lah kau terasa ke aku marah kau tadi ? ya allah , qis aku minta maaf la . aku bukan sengaja . kau lah ,kita datang nak tengok movie bukan nak dengar kau memekak dalam tu , kau tak perasan ke orang belakang tu marah marah , aku bengang aku sound lah kau . sorry qis . jangan lah marah aku . pleaseee ! need your voice now ! please !" "kalau ye pon tak yah lah kau nak tinggikan suara kat aku , lain kali kau takyah lah ajak aku tengok movie ,nanti memalukan kau ja kan , " aku teruskan jalan . "qis aku bukan kisah pun kau nak memekak ka ,kau nak melalak pon aku tak kisah ,tapi kau fikir lah bukan kita ja yang tengok wayang dalam tu , ramai qis . dan aku tau aku tak sepatutnya cakap macam tu kat kau . sorry qis eh ?" amir buat muka kesian kat aku . "yelah amir sayang . next time kau buat lagi aku terus keluar ja , haha." "amboii kau ni ,sejak bila pandai main ugut ugut ni ." "sejak kau buat aku macam tu haha ." "okay la qisss , jum pergi mamak jap then kita balik okay ?" "okayyyyyy ,jummm aku lapar " "kau cakap ja lapar ,karang semua makanan aku yang kene habiskan ." "haha ape guna aku ada kau kalau tak dapat habiskan semua kan mir kan ?" "yelah dear jum jum aku belanja kau ya ". kitaorang masuk dalam kereta dan pergi makan dekat mamak .

No comments:

Post a Comment