Sunday, June 3, 2012

cinta itu indah [LAST]


tok tok tok . ada orang ketuk pintu bilik tu. adam muncul dengan senyuman manis dia. tapi belakang dia ada seorang perempuan yang agak lawa lah kan . aku telan air liur aku sebanyak mungkin . yes ! aku jeles . tersangat jeles. baru semalam aku rasa dia luahkan perasaan dia dekat aku ,tapi hari ni dia bawak perempuan lain , atau mungkinkah itu semua miimpi ? tapi kenapa aku boleh ada dekat sini kalau aku mimpi? adam say hye . aku balas balik dengan senyuman yang penuh dengan kepalsuan and adam kenalkan perempuan tu dekat aku. alamak ,adik dia rupanya . malu aku . nasib baik aku tak melenting tadi. patutlah lawa adik dia macam abang dia jugak hensem . mesti parents dorang lawa n hensem kot. and then adam mula tanya aku ,kenapa aku pengsan ? aku pun tak tahu nak cakap apa. merah padam muka aku . malu gila. adik dia ada pulak tu lagi bertambah malu.

bell awak tahu actually abang saya pon nervous masa nak luahkan perasaan dia dekat awak. saya lah yang jadi mangsa dia . dia practise ayat ayat yang patut dia cakap dekat awak, dia takut nanti bila jumpa awak dia tak tahu nak cakap macam mana . tapi dia tak expect yang awak akan pengsan bila dengar dia cakap macam tu. dia gelabah gila awak tahu. penat penat dia practise last last awak pengsan . korang berdua ni memang kelakar lah. adik dia maisara explain dekat aku . aku pon macam speechless. tak tahu nak cakap ape.

maisara tinggalkan aku berdua dengan abang dia . adam bawak aku dekat taman hospital tu. tenang udara dekat sini. adam diri menghadap aku. dia tanya aku apa perasaan aku dekat dia. aku sedikit terasa bila dia cakap , kalau awak tak suka saya ,sayang saya tak payah lah awak sampai pengsan pengsan macam tu awak. okay . dengar sini syed adam haikal . aku tarik nafas panjang panjang and cakap apa yang tersimpan dalam hati ini .

selama saya hidup , selama saya bernafas , belum ada lagi seorang insan yang bernama lelaki yang pernah meluahkan kata kata azimat itu secara face to face . saya tak ada pengalaman untuk itu .lelaki biasanya mengambil jalan mudah dengan berbicara hal hati dan perasaan melalui SMS or on the phone .jadi bila awak , bila awak cakap benda yang melibatkan soal hati dan perasaan , saya rasa macam berpusing pusing atas roller coaster . saya rasa macam saya bermimpi . kepala saya terlalu berat nak memikirkan benda tu sampai saya tertekan and saya pon tak boleh nak agak saya akan pengsan . saya minta maaf sangat sangat. saya dah lama suka awak . even mula mula saya tak suka awak sebab saya ingat awak mamat yang perasan hensem and bajet hot yang annoying .and aku curi curi pandang dia. dia naikkan kening dia . okay tak berani pandang .sambung balik cakap ,saya suka awak . awak buat saya jatuh hati dekat awak dengan your attitude yang gentleman ,yang caring ,and awak taat pada perintah-NYA. saya adore awak . saya minat awak dalam diam . saya jatuh sayang dengan awak dalam diam . sebab saya tak berani nak meluahkan apa yang saya rasa. saya takut saya hanya bertepuk sebelah tangan . tapi kini saya yakin yang tepukan saya itu bersambut .  i love you too syed adam haikal .

adam yang mendengar ayat terakhir aku tu tersenyum . and then dia tarik tangan aku. dia bawak aku dekat kereta dia, dia suruh aku masuk. and then dia bawak ke tempat yang aku sendiri tak tahu. selamba dia jah bawak aku lari dari hospital tu. aku tertidur dalam kereta. sedar sedar jah dia kejut aku suruh keluar. aku kenal tempat ni. tempat yang dia penah bawak aku dulu. tapi kenapa dia bawak aku ke sini. dia bersuara,okay now awak duduk sini diam diam, cun cun ,comel comel .saya nak snap gambar awak boleh ? aku macam terkejut lah . apasal dia nak snap gambar pulak ni ,mamat ni betul ke tak. aku pon just smile.then dia panggil tukang kebun minta tolong tangkap kan gambar aku and dia. aku pon dah blur kat situ. memang sah aku jatuh cinta dengan orang gila ni. and then dia petik bunga bunga kat situ and then dia melutut kat aku .awak yang bernama johanna nabila sudikah awak menjadi wanita yang halal dalam hidup saya ? bersaksikan taman bunga yang indah saya ingin menyunting awak menjadi yang halal buat saya. sudi tak awak? aku terharu .sangat terharu . Ya Allah syukur alhamdulilah. aku sudah menemui jodohku . aku anggukkan kepala aku and dia mengeluarkan cincin dari poket dia. aku terima and pegang erat2 cincin itu. aku senyum secomel comelnya untuk dia seorang . dia senyum and kenyit mata dekat aku and say thanks dekat aku sebab sudi terima mamat yang annoying ni . 

6 bulan lepas kitaorang bertunang tibalah hari indah yang dinanti nantikan oleh aku dan dia. akhirnya aku sah menjadi milik syed adam haikal .alhamdulilah . syukur. semua berjalan dengan lancar . lagu my love mengiringi kitaorang masa acara potong kek. sangat romantik .bagai kisah dongeng . and yang buat aku terkejut bila tiba tiba dewan menjadi gelap . yang tinggal hanya lampu dekat screen . adam tutup mata aku dengan tangan dia. and bila bukak aku terkejut sangat . seakan mahu menangis . sememangnya dia pandai buat kejutan untuk aku, aku tak mampu nak berkata kata masa tu .aku terharu sangat .gambar kitaorang masa dekat taman yang mempunya seribu makna bagi kitaorang . dia besarkan gambar tu. cantik sangat . aku peluk dia and say thank you very much dear . you are awesome . and i love you very much . dia balas i love you more dear . you are everything .thanks sebab sanggup terima saya menjadi suami awak. saya akan menjaga awak hingga ke akhir hayat dan insyaAllah hingga ke syurga .:)

sarah n fahmi datang , mereka bakal menimang cahaya mata. sarah peluk aku , aku menangis and sarah bisik kat aku ,kau beruntung dapat adam and adam beruntung dapat kau. and your wedding tersangat awesome like both of you. aku tumpang bahagia untuk kau .sarah thank you ,kau sahabat dunia akhirat aku. aku pandang adam. adam datang dekat aku and peluk aku. seakan tidak mahu lepaskan aku. lepas ni bell tak boleh jauh jauh dari adam sebab adam dah ikat bell ketat ketat.

 cinta itu indah kan kalau kita tahu menghargai nya and kalau kita tahu makna cinta yang sebenar benarnya :)

bell :akhirnya mamatt awesome sudah menjadi milik saya . sayang dia dunia akhirat :)
adam :perempuan awesome pon sudah jadi milik saya . sayang dia dunia akhirat jugak :D

the end of my story yang tersangat merepek :D NAMIE :)


No comments:

Post a Comment