Sunday, June 3, 2012

part 2 .


dia ajak aku duduk . then kitaorang berborak . panjang sangat . hey ,dia best . kepala dia gila gila ,kekadang masuk air. aku suka borak dengan dia. comfortable :). dia gentleman sangat kot. time nak balik dia bukak kan pintu untuk aku . then dia kata dia follow aku sampai aku selamat sampai rumah . ya allah ,kenapa lelaki ni baik sangat dengan aku , jangan lah buat aku jatuh cinta dekat kau ,please. sampai dekat rumah dalam pukul 6 lebih macam tu , dia bukak tingkap , aku ajak dia singgah dia kata next time dia singgah . maybe malu kot. aku masuk rumah . tinjau dekat tingkap,dia still ada lagi dekat situ. pelik betul. 5 minit lepas tu baru dia balik. aku happy sangat hari ini . he's made my day .really made.


hari ni aku busy sangat . banyak kerja kena buat . bukan senang jadi nurse ni. banyak dugaan. tapi kene kuat lah kan. lepas habis time waktu kerja, si dia mesej aku dia kata dia tunggu depan hospital. so aku pun ,cepat2 kemas barang ,then keluar. dia dah terpacak dekat situ. aku terlopong kejap. simple sangat dia pakai hari ni. tapi dah cukup macho bagi aku. dia lambai lambai tangan dekat aku . dia tanya aku nampak hantu kah? aku kata memang nampak hantu , hantu tu ialah awak. dia pandang aku pelik semacam .then dia tanya aku mana awak tahu saya hantu. eh mamat ni ajak bergurau pulak. okay dia stop depan depan kedai mamak. okayy takda kelas betul mamat ni,tak romantik langsung bawak aku pergi mamak jah. aku pun follow jah lah. then dia tarikkan kerusi untuk aku. then dia takda tanya aku pon nak makan apa. dia main order jah . yang pelik tu dia tahu pulak menu favourite aku. roti tisu. wah! sixthsense ni . kitaorang share makan roti tu. maklum lah aku kalau makan depan lelaki selera makan aku tak sebesar selalu. takut maybe.


lepas tu dia stop dekat masjid . maghrib sudah berlabuh . so kitaorang solat kat situ. dia sudah menunjukkan yang dia memang jenis lelaki yang taat pada perintah-NYA. alhamdulilah ,sejuk mata memandang. selepas solat dia bawak aku pergi satu tempat . indah sangat tempat tu .subhanaAllah. aku terpaku sebentar. indah sangat. dia kata kalau dia stress dia akan pergi sini. dia kata aku perempuan pertama dia bawak ke sini. dulu bekas teman wanita dia pun dia tak bawak. aku just okay tapi dalam hati bangga jugak lah kan. dia petik bunga bunga dekat situ dia jadik kan seikat then dia bagi dekat aku, dia suruh simpan baik baik. jaga baik baik macam aku jaga diri aku. wah ,mamat ni pelik sudah. aku just take it and say thank you and bagi senyuman comel aku . dia boleh kata kat aku jangan senyum macam tu,nanti dia tak bagi aku balik rumah. terus aku matikan seyuman aku. dia tanya aku kenapa aku lurus sangat . aku jawab lah lurus lurus ni comel tau. dia gelak terbahak bahak. sampai keluar air mata . aku just pelik ,salahkah jawapan aku tu. dia boleh kata aku ni perasan sangat . aku jelir lidah dekat dia and buntangkan mata aku. dia tiru apa aku buat . and then aku minta diri nak balik. dia pun faham. anak dara tak elok keluar malam sangat kan ,tak melentik lah kan ,tiru ayat aku bukan tomboy sekejap. dia kata thank you buat dia happy sangat hari ini. aku just senyum and say thank you too.


aku masukkan bunga bunga yang dia bagi dalam pasu. aku siram dengan air. cantik bunga bunga tu. aku hantar mesej dekat sarah , aku cakap terima kasih kenalkan aku dengan lelaki yang awesome. sarah kata lelaki yang awesome patut dengan perempuan yang awesome. sarah saja nak bagi aku kembang. and sarah ingatkan aku jangan lupa datang esok,mana boleh aku lupa. dua hari lagi wedding of the year sarah my bestie . takkan mungkin aku lupa. esok aku tidur rumah dia. menghabiskan sisa sisa zaman bujang dengan dia.lepas ni tak dapat lagi nak HUHAHUHA dengan dia macam selalu. sweetdream my prince charming. :)


ting tong ting tong. assalamualaikum .aku bagi salam . tapi sorang pun tak jawab. meriah sangat orang dalm rumah. aku masuk jah lah , jumpa mak sarah . salam makcik and pergi bilik sarah . assalamualaikum pengantin .sarah pusing and jawab salam aku and peluk aku. dia tiba tiba touching pulak. dia ni saja nak buat aku menangis jugak lah ni. aku cakap pengantin tak elok menangis nanti buruk. dia buat muncung itik dia. tak berubah kawan aku ni. aku cakap nanti jangan buat macam tu tau dekat suami kau. lari dia nanti. aku gelak terkekeh kekeh kenakan dia. dia cubit pinggang aku. sarah , harap kau bahgia dengan pilihan kau and aku tahu fahmi lelaki yang baik ,dia boleh jaga kau. kalau dia sakitkan kau bagi tahu aku , biar aku ajar dia. sarah tarik pipi aku ,and dia cakap kau jangan garang garang sangat nanti lari pulak lelaki awesome kau. aku just senyum jah. kembali berangan .


hari ni sah sarah menjadi isteri kepada fahmi . harap mereka bahgia ,mendapat zuriat yang soleh dan soleha and kekal sehingga akhir hayat mereka. amin :) sedang aku sibuk berborak dengan kawan lama aku tiba tiba aku terpandang adam mamat yang dikatakan awesome itu. dia datang rupanya. aku tegur dia, and ajak dia tengok sarah and fahmi. dia pun follow aku dari belakang ,sempat juga aku tangkap kata kata dia yang nak bagi aku kembang . then jumpa sarah and fahmi ,memang sepadan sangat . cantik sarah . then sarah kenakan kitaorang . dia saja cakap kuat kuat ,kau bila lagi bell. memang minta kaki pengantin ni. merah padam muka aku , tak payah letak blusher.adam yang tengok muka aku masa tu tersengih sengih macam kera . suka lah tu. gatal betul mamat ni. tapi dalam hati timbul juga perasaan indah itu. and bayangkan aku and adam yang duduk kat tempat tuu. indahnyaa. bilakah agaknya ? tiada siapa tahu ........



No comments:

Post a Comment